TEHERBÍRÁS ÉS MAXIMÁLIS SEBESSÉG
Terhelhetõség (%)
sebesség szerint(1)
Jármû sebesség (km/h) |
Sebesség jelzés H % |
Sebesség jelzés V % |
Sebesség jelzés W % |
Sebesség jelzés Y % |
210 | 100 | 100 | 100 | 100 |
220 | – | 97 | 100 | 100 |
230 | – | 94 | 100 | 100 |
240 | – | 91 | 100 | 100 |
250 | – | – | 95 | 100 |
260 | – | – | 90 | 100 |
270 | – | – | 85 | 100 |
280 | – | – | – | 95 |
290 | – | – | – | 90 |
300 (2) | – | – | – | 85 |
(1) Közbeesõ maximális sebességnél az abroncs terhelési kapacitása lineárisan kiszámítható.
(2) 300 km/h feletti sebességnél a terhelési kapacitásról és a lényeges belsõ nyomásról a jármû- és az abroncsgyártók egyeznek meg (vagy nemzeti társulásai), figyelembe véve a jármû jellegzetességeit és a szolgáltatás típusát.
A Standard Kézikönyvben megállapított terhelési kapacitás megegyezik az abroncs maximális terhelésével, ami 210 km/h sebességig engedélyezett (beleértve a 210 km/h-t is).
A 210 km/h-t meghaladó sebességnél az abroncsonkénti maximális terhelés nem lépheti túl a következõ táblázatokban megállapított terhelési kapacitás százalékokat, melyek függnek az abroncs típusától és a jármû sebességétõl.
A ZR jelölésû abroncsoknál, amelyeknél nincs szolgáltatási leírás, a jármû- és abroncsgyártók (vagy nemzeti társulásaik) egyeznek meg az aktuális sebességrõl, a terhelési kapacitásról és a lényeges belsõ nyomásról, figyelembe véve a jármû jellegzetességeit és a szolgáltatás típusát.
Ilyen egyezmény hiányakor a 240 és 270 km/h közötti sebességtartományra javasolt, hogy a ZR jelölésû abroncsok terhelési kapacitása és a lényeges belsõ nyomása megegyezzen a W jelölésû abroncsokéval.
Autógumi bővebben.